Friday, January 28, 2011

7 Bulan Sudah..

Hari ni amaanii dah 7 bulan..malam semalam punya le aktif semacam..badan dah sihat..nak main je, tido tak nak..sampai pukul 12 aku tengok dia masih aktif lagi tak leh jadi paksa gak tido dalam buai..he,he..mula-mula dia menjerit-jerit gak la..tapi lama2 tido jugak..hu,hu..amaanii dah semakin ligat merangkak dan dah mula nak memanjat plak..teruskan usaha ye sayang..

budak baru baik demam tak nak tido..

sibuk nak panjat papa dia (hmmm, keciknye amaanii)

layan video amaanii merangkak ni..

video
sila abaikan suara mama amaanii yg over exited tu ye..:P

Thursday, January 27, 2011

Lagu untuk amaanii

Terjumpa lagu ni kat youtube..mama tujukan lagu ni untuk amaanii sebab tajuk lagu ni amani..ejaan je lain skit..(eceh,..cam le amaanii faham..xpe nanti besar faham le..) layannnnnnn...


Penyanyi : Amar
Tajuk Lagu : Amani
Balas dengan kutipan
Tangisan sanubari telah terhenti
Kala suram suria memancar sinarnya
Pertemuan seindah bayangan firdausi
Menjadi zikir kasih yang suci

Lukisan dua jiwa menjadi satu
Terkenang detik bertemunya kau dan aku
Santun berhikmah mengingatkan diri
Hidup dan mati hanya untuk Ilahi

Mengenggam janji cinta ini
Bertemu kasih tanpa jasad
Bicara tanpa suara
Hanya tulisan bahasa indah

Mengeratkan antara kita
Hinggalah ke akhirnya

Kau ku sanjung kerna pengorbanan
Bagai puteri di kayangan
Tika ku lesu hadapi hidup
Kau hembuskan nafas semangat
Penawar hati

Demam lagi..

Semalam aku EL sebab amaanii demam & selsema..hmmm kesian dia bulan lepas demam, bulan ni demam lagi..tapi dalam pada demam tu semalam dia dah pandai merangkak..he,he..best! best!..Sekarang ni kalau aku atau papa dia duduk mula le dia datang kat kita pastu dah pandai berpaut untuk cuba berdiri..Hari ni demam dah ok..harap-harap tak berulang kembali..

walaupun demam tetap maintain senyum..

Monday, January 24, 2011

Hasya amaanii yang dah makin membesar

Hari Jumaat ni Hasya Amaanii dah 7 bulan..macam tak caye je..kalau tengok badannye memang tak caye le sebab badannye kecik..he,he..kecik2 pun tapi lasak sungguh..sekarang ni dah mula nak merangkak..nak duduk pun ye juga..semalam dia leh berpaut kat papa dia pastu berdiri siap lepas tgn sebelah sambil sengih2..lepas tu jatuh..nasib baik atas tilam xde le sakit..sekarang ni bangun tido dah pandai nyanyi2..nyanyi lagu apa??...ntah le aku pun x faham..dia sorang je yg faham..kalau toys yang aku beli mana dia nak main sangat..kalau yg baru2 tu nak le..yang dah selalu tengok tu tak heran pun..suka benda2 baru..lagi,..bila cakap bye bye, amaanii dah pandai lambai kat orang..tapi ikut mood dia le..kadang2 aku lambai dia dia buat x tau je..bila orang x lambai sibuk plak nk lambai..he,he..pastu kalau kain baju dalam bakul dah pandai punggah..sabtu nak balik besout aku kemas baju masuk dalam beg...dia plak sibuk keluarkan balik..hi,hi..best tengok hasya amaanii dah semakin membesar..:-)

bersantai tengok cite pocoyo..

suka sangat posing macam ni..





bye, bye semua...he,he..








Monday, January 17, 2011

Mandi Sungai Salu le plak..

Aktiviti hari Sabtu, kitaorang lepak kat rumah je..pagi2 pegi pasar beli barang dapur..lepas makan tengahari amaanii, mama & papa, zzzzz tido...Hari Ahad plak mak, akak & abg ipar aku serta anak2nye dtg umah..mak cadang nk g umah sepupu aku kat Batu Gajah tapi diorang xde kat rumah le plak..so x jadi g Batu Gajah tukar plan g mandi Sungai Salu, 10 minit je dari rumah aku..tapi aku ngan mak x mandi, tengok je..hu,hu...dah lama aku & ady x mandi sungai salu ni..dulu time baru kawin bosan2 kitaorg g le mandi sungai ni..naik moto je..he,he..hujung minggu yang sangat best..:-)



Amaanii merengek2, ngantuk agaknye...

my family

fahmi & Atirah

happy nye anak mama..(owh..mama tembamnye..hu,hu..)





Tuesday, January 11, 2011

Jalan-Jalan di air terjun Camang..

Hari sabtu & ahad lepas amaanii, mama, papa, oni & atuk g rumah pak long amaanii kat bentong..nasib baik le amaanii x pening waktu lalu jalan genting highlands tu..mama & papa dia lak yg pening..hu,hu..amaanii dh besar skit leh la bawa g genting highlands..kat bentong sempat g jalan2 kat air terjun camang je..x byk ambik gambar pun sebab lupa bawa kamera..guna kamera handphone je..


x mandi pun..tgk pemandangan je..

amaanii muka ngantuk..

amaanii yg makin panjang..


check up 6 bulan

Pagi tadi amaanii check up 6 bulan dan cucuk skali..heh,he amaanii biasa ler mana pernah cucuk x nangis..jerit punya le kuat..lps kena cucuk tu papa pujuk2 baru le diam..sebelum kena cucuk tu mulut punya ler riuh..ha,ha..masuk keta bagi susu terus tido..sampai rumah oni dia pun dia tido terus letak dalam buai pastu mama dan papa g keje..nasib baik berat dia x turun..naik tapi skit je ler..xpele janji anak mama sihat..

semalam aku cuti sebab letih sgt ari sabtu & ahad g bentong rumah pak long amaanii..sempat le kemas rumah..deco2 skit..cewah..sbb sibuk kemas2 tu aku mkn lmbt skit kul 3 baru nk mkn..tgh mkn tiba2 perut aku sakit sgt..rasa macam nk pengsan..lagi sakit dari nk bersalin..huh,hu..mungkin senggugut atau perut aku dh masuk angin..aku letak amaanii atas tilam dan aku baring menahan kesakitan sambil nangis..amaanii gelak2 tgk aku nangis dia ingat aku buat lawak kat dia..ha,ha..x tau nk wat apa dah, aku cuma mkn panadol 2 biji pastu sapu balm CNI tu..lama gak la aku tahan sakit dkt stgh jam..amaanii pun mcm faham je dia tgk aku sakit, dia baik je buat hal sendiri..nasib baik ler x lama lps tu perut aku ok setelah angin2 jahat tu keluar..ha,ha..mama ni macam amaanii lak kembung perut ke??ha,ha..

Tuesday, January 4, 2011

suara mama macam penyanyi rock..

Papa amaanii ler kata mama macam penyanyi rock..hu,hu..suara aku dah 2 hari dah serak2 & nak cakap pun susah..pagi tadi konon2 nak sembang ngan amaanii tapi suara tenggelam timbul campur ngan serak..amaanii pandang semacam jer..he,he..lawak, lawak..sepatutnye ari ni kena bawa amaanii g cucuk sebab jumaat lepas cuti..tapi memandangkan amaanii baru je baik demam & selsema ada skit2 lg..aku hold dulu ler, ari jumaat ni lah bawa..

asyik hasya amaanii je..mama plak interframe..:P

Monday, January 3, 2011

apa cerita ye..

Salam semua..selamat tahun baru 2011..lambat plak aku wish..ha,ha..hari khamis minggu lepas amaanii demam & selesema..baru je nk naik beratnye pastu demam balik..hu,hu..tapi nk buat  macamane..hmmm...satu malam dia tak boleh tido..kesian aku tgk dia..pagi jumaat tu terus bawa g klinik..ptg tu dia dah ok skit..hari sabtu dia dah ok dah..bawa g kenduri kahwin sebelah umah, dia punya le suka tgk org ramai..oni dia kata dia demam nk merangkak kot..& hari ahad aku plak yang selesema & asma..tapi x demam la..& hari ni dah ok..alhamdulillah..mama harap anak mama ni membesar dgn sihat & kembali bam bam..sekarang dah kuat makan..cuti tahun baru kitaorang g kenduri kawin umah sebelah & pastu balik besout je..nak g jalan2 amaanii plak baru baik demam..xpe lain kali kita g jalan2..k lah layan gambar amaanii yg dah 6 bulan ni..


amaanii 6 month
*thanks to esyam yang ambik gambar & tolong edit gambar2 ni..




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...